קידום אתרים ? מה כדאי לברר עם מקדם האתר שלך

מאמר מערכת פורסם: 30.10.2012
קידום אתרים ? מה כדאי לברר עם מקדם האתר שלך

אם יש לכם אתר אינטרנט ואתם מעוניינים להיעזר בשירותיה של חברת קידום על- מנת לקדם את האתר שלכם ולהעלות את דירוגו במנועי החיפוש, ובמיוחד בגוגל, הנה כמה שאלות שכדאי לכם להפנות אל חברת הקידום. חשוב לקבל תשובות ברורות ומספקות על השאלות הללו בכדי להבטיח שמדובר בחברה המתאימה לכם ביותר ובנוסף להבין גם את תחום עיסוקה.

אז הכינו נייר ועט ורשמו לעצמכם את השאלות הבאות:

  • עד כמה יש לחברה ניסיון בקידום אתרים – בדומה לכל בחירת בעל מקצוע, גם כאשר מדובר בשירותי קידום אתרים, חשוב לפנות אל חברה בעלת ניסיון בתחום זה. תחום קידום האתרים מתחדש ומשתכלל בכל העת וכולל במסגרתו פרמטרים רבים, שאותם יש לקחת בחשבון במסגרת קידום האתר. מומלץ לבדוק מול חברת הקידום, שאת שירותיה אתם בוחנים, עד כמה יש לה ניסיון בתחום, האם ביצעה בעבר שירות מסוג זה ועבור אילו אתרים וכדומה. אם אתם לא בקיאים בתחום, מומלץ לכם לבקש הסבר מעמיק מחברת הקידום שלכם באשר לאופן התנהלות תהליך הקידום. גם אם אינכם מבצעים את הקידום בפועל כדאי להבין לשם מה זקוקים לקידום, אילו פתרונות מוצעים כיום במסגרת השירות ומהן השיטות שבאמעותן פועלים בכדי להשיג את התוצאות הרצויות.
  • האם ישנה מגבלה במספר ביטויי החיפוש עבור האתר שלכם – באשר לפרטים הטכניים הקשורים בקידום אתרים ושגם אותם מומלץ לבדוק מול חברת הקידום, הנה נקודה נוספת וחשובה לא פחות. בדרך כלל, חברות הקידום נוטות לבצע אופטימיזציה למספר מוגבל של ביטויי חיפוש, שיהיו רלוונטיים לאתר. אם בבעלותכם אתר אינטרנט שניתן לחפשו במגוון רחב מאד של משפטים, הגבלה זו עשויה לגרום נזק לאתר, הרבה יותר מאשר להועיל לו. נכון, סביר שישנם עשרה עד עשרים ביטויים חשובים שיכולים להיות ביטויי החיפוש העיקריים, אולם ייתכן שישנם מקרים בהם ישנם ביטויים נוספים שמהם אסור להתעלם.
  • האם ההשקעה בתחום הקידום אכן תשתלם לכם – שימוש בחברה לצרכי קידום האתר עולה כסף. אם רוצים להפיק ממנה את המירב, חשוב להיעזר בה באופן עקבי ובתדירות גבוהה. מצד שני, אם קידום האתר לא יאפשר לכם להגדיל את הכנסותיכם באופן משמעותי (בין אם בעקבות סוג העסק שברשותכם או מכל סיבה אחרת) ייתכן ושירות זה איננו מתאים לכם. ולכן, חשוב שתשאלו את עצמכם אם מדובר בהשקעה נכונה ומשתלמת לכם. חברת הקידום תבטיח לכם ודאי דירוג גבוה במנועי החיפוש, אולם בפועל דירוג זה לא בהכרח יגדיל את הרווחים שלכם. לכן, חשוב שתבררו מיהו קהל היעד שלכם ועד כמה הוא גולש באינטרנט. בסופו של דבר, אם השירות או המוצר שלכם פונה לצעירים ובוגרים, הרי שיש מקום לשקול קידום אתר, שכן פלח אוכלוסיה זה מחפש פתרונות לצרכיו באמצעות האינטרנט. לעומת זאת, אם אתם מציעים שירות או מוצר הפונה למבוגרים וקשישים, ייתכן וכדאי להשקיע את הכסף באפיקי שיווק אחרים.
  • האם מתבצעת בניית קישורים במסגרת קידום האתר – נקודה נוספת שגם אותה כדאי לבדוק היא האם חברת הקידום שלכם מוסיפה במסגרת השירותים שהיא מציעה גם בניית קישורים. באופן כללי, על מנת להציע שירותי קידום אתרים ברמה מקצועית גבוהה, חשוב לשלב קישורים לאתר כדי לשפר את מיקומו במנועי החיפוש. אם חברת הקידום שלכם איננה עושה זאת, ייתכן והיא איננה מקצועית מספיק ולכן גם לא מתאימה לכם.
לסיכום, חשוב להבין. תחום קידום האתרים איננו מדע מדויק. יחד עם זאת, ישנן מספר אמיתות בתחום זה שמהוות קונצנזוס בין מקדמי האתרים. עקב כך שמדובר בתחום 'אפור' במדיה מסויימת, הרי שישנו פתח גם לשרלטנים ורמאים שעלולים לגרום נזק בלתי – הפיך לאתרכם. לכן, הקפידו לבחור מקדם או חברת קידום עם רקע וניסיון בתחום. מיותר לציין כי המלצות אודות בעל המקצוע תמיד יוכלו לסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה.

המאמר נכתב בשיתוף חברת Smart SEO לקידום אתרים | טלפון 054-4750316 | מייל Smartseosales@gmail.com