דרכים לקדם את אתר האינטרנט של העסק במנועי החיפוש

מאמר מערכת פורסם: 21.06.2011
דרכים לקדם את אתר האינטרנט של העסק במנועי החיפוש

קידום אתרים אורגני (SEO) הוא פעילות למען קידום אתר מסוים בתוצאות של מנועי החיפוש. הקידום עוזר לאתר להופיע במקומות גבוהים יותר במקרים בהם הגולש מחפש מילות חיפוש מסוימות, אותן רוצה העסק לקדם. תנועה נכנסת רבה ברשת מגיעה ממנועי החיפוש ולכן חשוב מאוד להיות פעיל ולהשקיע בקידום ה-SEO של האתר, בין אם לבד ובין אם באמצעות בעל מקצוע.

קניית דומיין עם מילות חיפוש

הכללים המרכזיים בקניית דומיין (כתובת האתר) הם הקפדה על אורך קצר, שימוש במילות מפתח כחלק מהכתובת עצמה וגם בעמודים המשניים, תוך שמירה על רלוונטיות מקסימאלית בין שם העמוד לתוכן שלו. חשוב גם לציין כי בכתובת עצמה עדיף להשתמש במילים צמודות ולא מופרדות באמצעות מקף, לעומת העמודים הפנימיים בהם כדאי להשתמש במקפים, אך לא בקו תחתון.

הגדרת מילות חיפוש רלוונטיות

מילות חיפוש לקידום הן המילים אותן יקליד הגולש במנוע החיפוש ויגיע (בשאיפה) אל האתר של בית העסק שלכם. לכן, הגדרת מילות חיפוש הן למעשה הצהרה של פעילות העסק, עפ"י מילות החיפוש שהוגדרו. העצות העיקריות בבחירת מילות חיפוש הן:
1. הגדרת מילות המפתח העיקריות שמאפיינות את האתר ואילו מילים יתארו אותו בצורה הטובה ביותר.
2. ככל שמילות החיפוש יהיו כלליות יותר, כך התחרות תהיה קשה יותר במנועי החיפוש. על מילת החיפוש "חולצות" יש מתחרים רבים, לעומת מילות החיפוש "הדפסת חולצות מצחיקות", אותן ניתן לקדם ביתר קלות.
3. חשוב למצוא את האיזון בין מילים כלליות ונפוצות לבין מילים ממוקדות מידי שאף אחד לא יחפש. מומלץ להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל על מנת לגלות את הפופולאריות של מילות חיפוש מסוימות.

לא להגזים במילות חיפוש

לאחר הגדרת מילות החיפוש, יש לפזר אותן בטקסט של האתר, אך לא בצפיפות ובכמות גדולה מידי, שתפגע בקידום ותרחיק גולשים מהאתר. כדאי לכתוב את תוכן העמוד ולאחר מכן להחדיר את מילות המפתח, מבלי לפגוע בבהירות של הטקסט והאיכות של התוכן.

הגדרת תיאור וכותרות

בקוד הבונה את האתר יש להגדיר מספר מרכיבים שיעזרו בקידום האתר במנועי החיפוש: כותרת (Meta- title)- הכותרת צריכה להכיל את מילת המפתח החשובה ביותר, שתופיע כמה שיותר קרוב לתחילת הכותרת. (למשל "חולצות מצחיקות | חולצות מצחיקות ומגניבות"). כדאי לזכרו גם שהכותרת בולטת בתוצאות החיפוש ולכן היא גורם בהחלטת הגולש האם להיכנס לאתר.
תיאור (Meta-description) - חשוב למקד את התיאור עבור מילות המפתח. התיאור מופיע גם הוא בתוצאות החיפוש ולכן הוא מה שימשוך את הגולש אל האתר ולכן, כדאי שהתיאור יהיה אטרקטיבי ורלוונטי.
מילות מפתח (Meta- Keywords) – גוגל אמנם לא מתייחסת להגדרה זו, אך מנועי חיפוש אחרים (כמו יאהו ובינג) עדיין מייחסים לה חשיבות, כמו גם אינדקסים וקטלוגים של אתרים.

הכנסת תוכן רלוונטי

גוגל מייחסת חשיבות רבה לתוכן האתר, מתוך הנחה מתקבלת על הדעת שתוכן מעודכן ורלוונטי לנושא האתר, מורה על אתר איכותי שראוי להציג אותו בראש תוצאות החיפוש.
לכן, כדאי לשמור על מבנה מסודר והיררכי בכתיבת התוכן, כולל כותרות וכותרות משנה (המוגדרות ב-H בקוד של האתר) ופסקאות המכילות ביטויים רלוונטיים לנושא האתר ולמילות המפתח. ניתן להכניס גם קישורים המפנים למקורות אחרים, שעוזרים גם הם בקידום האתר במנועי החיפוש.
ההמלצה החשובה ביותר- קחו אחריות בתור בעלי הידע המקצועי, ובעת הקמת האתר כתבו והכניסו תוכן מקצועי, רלוונטי ומנוסח בבהירות, שיעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לראות אתכם בתוצאות החיפוש ולהבין עד כמה אתם טובים ומומחים. כדאי מאוד להקפיד שלא להעתיק תוכן קיים מהאינטרנט, משום שמנועי החיפוש מזהים את ההעתקות ו"מענישים" את המעתיקים בהורדה משמעותית בדירוג התוצאות.

הפצת תוכן

לאחר כתיבת והעלאת התוכן לאתר, כדאי לחכות עד לסריקה של האתר על ידי מנוע החיפוש (לרוב שבוע עד שבועיים) ולהעלות את המאמר המפואר שכתבת אל אתרי המאמרים השונים והפורומים, עם קישור לאתר שלכם, לצורך הגדלת הכניסות לאתר וקידום במנועי החיפוש.

עדכון התוכן

עדכון האתר הוא אחד המרכיבים החשובים בקידום אתרים, משום שמנועי החיפוש רואים (ובצדק) אתר מעודכן כאתר שראוי להצגה במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. מומלץ להחליט על תדירות עדכון כלשהי (למשל כל שבוע) ולעמוד בה, משום שהפסקות גדולות בין עדכון לעדכון ידחקו את האתר למטה בתוצאות החיפוש. כדאי להכין מראש את המאמרים לעדכונים הבאים, על מנת שלא להיתקע ללא תוכן עם הגעת מועד העדכון הבא. חשוב גם לא להזין תוכן מועתק או כפול.

החלפת לינקים

יצירת קישורים היא מרכיב חשוב בתהליך קידום האתר (SEO). החלפת קישורים היא החלטה הדדית של שני אתרים להציב קישור של האתר השני בכל אחד מהם, על מנת לקדם את שניהם בתוצאות החיפוש של גוגל. חשוב לזכור שלא כל קישור יועיל באותה מידה לשני האתרים, ולכן יש להתייחס לכל משא ומתן מול האתר באופן ספציפי. כדאי לזכור כי כל קישור נחשב המלצה של האתר שמציג את הקישור, אך כל קישור מקבל משקל שונה, על פי איכות האתר שהכניס אליו את הקישור. עמודים עם יותר קישורים המכוונים אליהם, נחשבים יותר בין עמודי האתר וככל שעמוד "נחשב יותר", כך הקישור שהוא נותן נחשב יותר. עם זאת, ככל שעמוד נותן יותר קישורים יוצאים, כך יורדת החשיבות של כל קישור.


    מאמרים שיכולים לעניין אותכם: