פייס טו פייס עם עמוד בפייסבוק

מאמר מערכת פורסם: 14.09.2011
פייס טו פייס עם עמוד בפייסבוק

רשת הפייסבוק היא למעשה הקהילה הגדולה ביותר בהיסטוריה. המיזם, שהחליט להעתיק דפוסי תקשורת ומערכות יחסים- לזירה הוירטואלית, מונה היום מעל 750 מליון משתמשים פעילים, מתוכם מעל 3.5 מליון ישראלים. מדובר לא רק במספרים אסטרונומיים, אלא גם באינטנסיביות שימוש גבוהה במיוחד. אנשים רבים מבלים יותר זמן מול הלוגו הכחול, מאשר עם בני משפחתם או חבריהם. מציאות זו מייצרת פוטנציאל שיווקי ענק, שבניגוד למדיות ותיקות, עשוי להיות יעיל ביותר, גם בתקציבים צנועים. הפרסום המסחרי בפייסבוק ידידותי למשתמש, אינוטאיטיבי למדי ומתבטא בשני ערוצים מרכזיים: פרסום באמצעות מודעות או ניהול עמודים פייסבוק. האפשרות הראשונה היא שירות בתשלום של פייסבוק, ועוד ניתן לה את הרספקט המגיע לה בכתבה נפרדת, בקרוב. הפעם, ננסה לעזור לכם לפענח את עולם עמודי הפייסבוק והשימוש בהם.

עמוד (Page)- עמוד הוא זירת התרחשות תוכן, בעבור יישות או רעיון מסוים. עמוד יכול לייצג חברה מסחרית, מיזם, דעה, תנועה, הרגל או זרם. העמוד מזמין משתמשים להצטרף אליו באופן פעיל ובלחיצת עכבר (Like). בכל עמוד מופיעים טאבים, שהם שורות המייצגות איזורים בתוכו. החשובים מבניהם הם ה-Info, שמספק הסבר על הדף ובעיקר עוזר להצגת הכוונות, הרעיון או השירות שמאחורי העמוד, והקיר (wall), שם מתבצעת רוב התקשורת בין מנהלי העמוד ובין המשתמשים, ואף בין המשתמשים עצמם.

אם בחרתם לנהל עמוד עבור העסק שלכם (ובהחלט כדאי לכם לבחור כך!), שקדו על הדרך הטובה והיעילה ביותר למשוך משתמשים. הגדירו את מאפייניהם והציגו יעדים כמותיים ספציפיים אליהם תרצו להגיע. משיכת חברים היא בעיקרה ויראלית, ואנו ממליצים לתת קשב רק בבחירת המסרים והשיטות למשיכת חברים. אולי תרצו אף להעזר בשירותי הפרסום בתשלום, עליהם נרחיב בכתבה הבאה.

לכשביססתם קהל משתמשים, הקפידו על כמה כללי יסוד: הפיצו תכנים רלוונטיים, הציגו תוכן שקשור לשירות שאתם מציעים, אך גם עשוי לעניין, לרגש או להצחיק את המשתמשים. היו שקופים וכנים איתם- נסו לענות לשאלותיהם ולהבין את עמדותיהם. זהו הערוץ הכן והישיר ביותר בינכם וכדאי להשתמש בו להבנת הלקוחות הנוכחיים והפוטנציאלים שלכם.

הפייסבוק מציע ארגז כלים ללמידה וניתוח העמוד שלך. ה- Insightsמהווה סביבת "מאחורי הקלעים" של עמוד, אשר מתנהלת באופן אוטומטי, במקביל להתרחשות הפומבית שלו. דרך כניסה לקישור Insights המופיע בתפריט השמאלי, תוכלו ללמוד נתונים חיוניים ומעניינים על חברי העמוד ותוכלו להסיק תובנות שונות, דרך חקירת פרטים כמו נתונים דמוגרפיים (מין, גיל, מיקום), ותגובות לתכנים:

  • לחיצה על הטאב Users יאפשר לכם לקבל נתונים על המשתמשים, בפילוח מדוייק למדי. תוכלו להבחין גם בין הרגלי שימוש שונים ולגלות את תדירות השימוש בעמוד, ע"י חבריו. פייסבוק מאפשרת לגלות גם את מקור הלייק (איך הגיעו לעמוד) וצריכת מדיה (תמונות, וידאו, אאודיו) בתוך העמוד.
  • לחיצה על הטאב Interactions יסייע לכם לשקוד על היסטוריית התוכן בעמוד והיקף התגובות אליו.
למידה דרך כלי ה-Insights אמורה לשרת ולהכשיר אתכם לקבלת החלטות מבוססת נסיון ונתונים. ככל שתתנסו במערכת ותצברו נסיון- קל יותר יהיה לכם לגזור משמעויות שיווקיות מן הנתונים, לקראת מהלכים עתידיים.

בשורה התחתונה וכמו שהזכרנו, ניהול עמודים הוא אינטואיטיבי למדי למשתמשי פייסבוק ואם יש לכם פרופיל אישי- סביר למדי שתוכלו לתפעל גם את העמוד בקלות יחסית. דעו שהאתגר הוא בעיקרו שיווקי ואסטרטגי ובמידה והאינטרנט אינו זר לכם- אין לכם ממה לחשוש טכנולוגית. זכרו ששימוש שיווקי בפייסבוק הוא דינמי והנסיון בו מתגמל מאד, שכן, כל צעד הוא מדיד וכל פעולה- ברת כימות. בהצלחה!