רשתות חברתיות, כוח פרסום אדיר
פורסם: 21.06.2011
פרסום ברשתות חברתיות הוא מהתחומים החדשים והמלהיבים ביותר בתחום הפרסום- עם קהל יעד עצום, מגוון סוגי פרסום, יכולות פילוח מדויקת ויכולת מעקב מצוינת אחר תוצאות הפרסום.
פייסבוק
פייסבוק הוא פלטפורמת הפרסום המפותחת והנפוצה ביותר מבין הרשתות החברתיות המרכזיות. ממשק הפרסום של פייסבוק זמין גם לעסקים הקטנים ביותר. מספר המשתמשים בפייסבוק מתקרב ל-700 מיליון (קרוב ל-3.5 מיליון משתמשים בישראל). הפרסום בפייסבוק ניתן למיקוד על פי מגוון קטגוריות המוגדרות בפרופיל של המשתמשים, ביניהם מיקום גיאוגרפי, טווחי גילאים ותחומי עניין. בעקבות האופי הפרטני והאישי של הפרופילים, פייסבוק אפקטיבי מאוד בייעוד פרסומות של עסקים המיועדות ללקוחות פרטיים, לעומת יעילות קטנה יותר בפרסום לעסקים. בנוסף, ניתן לפרסם מודעות למשיכת הגולשים ללחוץ "Like" בעמוד העסק שלכם בפייסבוק, על מנת להביא את הקהילה באתר לידי נכס עסקי. קניית לייקים מגדילה את כמות האנשים אליהם ניתן לשלוח עדכונים ופרסומים באופן שוטף, אך יש לשקול ברצינות את התועלת והכוונה שלכם בשימוש בעמוד העסק לפני פרסום להצטרפות לעמוד.
טוויטר
טוויטר היא רשת בה המשתמשים כותבים הודעות של לא יותר מ-140 תווים, ומשתמשים אחרים יכולים להירשם ולעקוב אחרי העדכונים אחד של השני. ברשת רשומים יותר מ-200 מיליון משתמשים, עם 460 אלף משתמשים חדשים ו-155 מיליון עדכונים (הנקראים ציוצים) בכל יום.
רישום לפרסום בטוויטר נעשה באתר של טוויטר, בו ניתן להגדיר תקציב פרסום ומדינת יעד. באמצעות הפרסום ניתן לקדם הודעה, לקדם פרסומת ברשימת הנושאים החמים או לקדם חשבון טוויטר. טוויטר מספקת גם כלים נוחים למדידת יעילות הפרסום, מבחינת מספר חשיפות מול מספר הקלקות, ניתוח מגמות לאורך זמן וכו'. כדאי לציין כי נכון לעכשיו הפרסום בטוויטר מותר למותגים גדולים בלבד, כך שעסקים קטנים ובינוניים עשויים לנצל את הפלטפורמה.
לינקדאין
לינקדאין היא רשת חברתית עם אפיון עסקי-מקצועי, הכוללת 100 מיליון משתמשים בכל העולם. בישראל רשומים בין 300 ל-400 אלף איש, על פי ההערכות. הפרסום בלינקדין ידוע ביעילות שלו בפרסום של עסק לעסק (B2B), משום שהרשת משתמשת בפרטים מקצועיים במיקוד הפרסומות שלה. הפרסום בלינדקאין אפשרי על פי סינון של כישורים או תפקידים מסוימים, כמו סמנכ"ל תפעול או מנהל שיווק, נתון שהופך את הפרסום ליעיל במיוחד.
יוטיוב
יוטיוב הוא אתר שיתוף הוידיאו הגדול בעולם, עם 300 מיליון משתמשים ו-700 מיליארד צפיות בקטעי וידיאו במהלך שנת 2010. דרך ממשק הפרסום של יוטיוב ניתן לפרסם באתר, באמצעות קידום קטעי וידיאו או הצגת מודעות טקסט לצד קטעי וידיאו רלוונטיים. ניתן למקד את הפרסום ביוטיוב על פי קטגוריות שונות כמו מקום מגורים, סוג משתמש, תחומי עניין, מילות מפתח ואפילו סרטונים ספציפיים. כלי מדידת יעילות הפרסום ביוטיוב נקרא בעברית "מדדים" והוא מציע כלי מעקב שונים ומוכוונים לאתר של וידיאו, בניגוד לרשתות חברתיות אחרות.