מהו טלמיטינג? האם גם אתם זקוקים לשירות הזה?

מאמר מערכת פורסם: 14.10.2014
מהו טלמיטינג? האם גם אתם זקוקים לשירות הזה? מהו טלמיטינג? האם גם אתם זקוקים לשירות הזה?

בימים אלה, בהם יציבות היא הדבר האחרון שניתן לומר על השוק המקומי וגם הבינלאומי, חברות רבות מוצאות את עצמן נסגרות או מצטמצמות בגלל חוסר בלקוחות. מצד שני, קשה להן למצוא את התקציב להשקעה במערך שיווקי טוב ויעיל, אשר ירחיב את מעגל הלקוחות. למרות ההוצאה הכספית, השקעה בשיווק היא הכרחית כדי לשרוד וכדי להצליח. השלב הראשון בשיווק הוא איתור לקוחות מתעניינים ודרך יעילה לעשות זאת היא באמצעות טלמיטינג. אז מה זה טלמיטינג?, מהם היתרונות שלו על פני שיטות שיווק אחרות? והאם מומלץ לעשותו מתוך החברה או לשכור שירותים של חברה חיצונית? - כל אלה במאמר הבא.

יתרונותיו של שירות הטלמיטינג

אנשים רבים תוהים מה זה טלמיטינג? ומדוע הוא נחוץ, ולא בכדי. טלמיטינג הינו כלי שיווקי חדש יחסית על מדף המשווקים הנוגס בהתמדה בנתח חשוב בתקציב השיווק והפרסום. מדובר בשלב מקדים וחשוב לפני שהלקוח הפוטנציאלי הופך ללקוח בפועל. למעשה מדובר בשירות תיאום פגישה בין החברה ללקוח. מתאם הפגישה אינו מנסה "לדחוף" את המוצר או השרות, אלא מדבר עם הלקוח הפוטנציאילי על האפשרות שהמוצר או השירות שחברה מציעה יקלו על חייו. קביעת הפגישה פנים אל פנים היא רק החלק האחרון של שיחת הטלמיטינג. במהלך השיחה המקדימה, שאינה מחייבת, שומע הלקוח הפוטנציאלי את כל הפרטים אודות המוצר או השירות, תוך שהאדם מעבר לקו מנסה לקלוט בין השורות מיהו הלקוח, מהם הצרכים שלו ועל אילו נקודות יש לשים דגש במהלך הפגישה עימו. באמצעות שיחת הטלמיטינג כולם מגיעים לפגישה מוכנים יותר- גם הנציג הנפגש עם הלקוח וגם הלקוח עצמו. לקוח שהסכים לקיים פגישה הוא לקוח מתעניין, אשר הסיכויים לסגירת עסקה עימו הם גבוהים יותר.

מה נדרש בכדי להקים מערך טלמיטינג בחברה?

הקמת מערך טלמיטינג בחברה דורש השקעה. ראשית, מדובר קודם כל בציוד אשר לו יזדקקו המתאמים: המחשבים, הטלפוניה וכל האמצעים הטכניים הנדרשים לקיום השיחות. שנית, יש להעסיק יותר מאדם אחד. מתאם פגישות הוא תפקיד לא קל ואם מגוייס רק אדם אחד לתפקיד רוב הסיכויים שבמהרה יאבד מהמוטיבציה שלו, יקיים את השיחות בחוסר עניין (דבר אשר יישמע היטב לאדם שנמצא בצד השני של הקו) ורוב הסיכויים שלאחר מספר ימים עד חודש יפרוש מהתפקיד. לכן, מערך הטלמיטינג צריך לכלול מספר מתאמים בכדי לקיים תחרות בריאה בין הנציגים ובכדי שיהיה גם צד חברתי לעבודתם. כל המתאמים צריכים לעבור הדרכה אודות המוצר או השירות אותו הם משווקים. ההדרכה צריכה להיות תמציתית ולכלול את כל הנקודות החשובות. התפקיד דורש מתאמים בעלי ניסיון גם אם העלות עבור העסקתם היא גבוהה יותר, ויש לקחת בחשבון את כל העלויות סביב העסקתם כעובדי החברה כולל מתן תנאים סוציאלים, פנסיה וכו'. מדובר, אם כן, בהשקעה לא קטנה שצריכה להשקיע החברה בכדי לקבל תוצאות טובות.

הפתרון: קבלת השירות מחברה המומחית בתחום

מכיוון שהקמת מערך טלמיטינג הינו מהלך מורכב, קמו בשנים האחרונות חברות המתמחות בתחום הטלמיטינג ועוסקות בתחום זה בלבד. העברת כל נושא ה- pre sale לתחום אחריותה של חברה חיצונית מורידה עול כבד מהכתפיים שלכם. כך יוכלו אנשי השיווק של החברה להתמקד ביצירת הפגישות ואילו נציגי החברה עצמה יתמקדו בסגירת העסקה.
אלו הם יתרונותיה של השיטה:
• לחברה חיצונית המתמחה בתחום יש את כל הציוד הטכני המתקדם והחדיש ביותר בכדי לבצע פילוח שוק אפקטיבי ולפנות מלכתחילה לקהל היעד הפוטנציאלי של השירות או המוצר אותו אתם מציעים.
• לחברה חיצונית יכולת גיוס של אנשי התיאום המתאימים והמקצועיים.
• הצד המקצועי מופקד על ידי מקצוענים המתמחים בשיחות מסוג זה ויודעים כיצד להדריך את המתאמים באשר לסגנון הדיבור - שיהיה אסרטיבי ושיווקי אך נעים ומנומס. (העבודה כמובן נעשית כל העת יחד איתכם ואתם תהיו אחראים על העברת הידע אודות השירות והמוצר למתאמים).
שיווק הוא חלק חשוב ביותר בהתקדמות ובצמיחה של העסק. טלמיטינג הוא שלב חשוב לפני שמגיעים עם הלקוח לדיבור ישיר על סגירת עסקה ומכירה. הטלמיטינג יוצר רושם רציני ומקצועי, במיוחד אם יעשה על ידי אנשים המתמחים בקביעת פגישות. באחריותכם לבחור חברה ראויה ומתאימה אשר אנשיה דוברי השפות הרלוונטיות עבורכם: עברית/אנגלית/ערבית או רוסית.


    מאמרים שיכולים לעניין אותכם: