עסק חדש באינטרנט- יתרונות וחסרונות

מאמר מערכת פורסם: 28.08.2011
עסק חדש באינטרנט-  יתרונות וחסרונות

בעולם המקוון של ימינו, בו חלק נכבד מהפעילות החברתית והעסקית מתרחש ברשת האינטרנט, קיים סיכוי לכך שהרעיון שאתם חושבים עליו הוא עסק שיכול להתקיים אך ורק באינטרנט, ללא חנות או משרד. להקמת עסק באינטרנט מספר יתרונות בולטים שיעזרו במיוחד לעסק קטן, אך גם חסרונות ברורים שעשויים להכשיל את העסק.

יתרונות

עלויות נמוכות וסיכון מופחת

היתרון המשמעותי ביותר בהקמת עסק חדש באינטרנט הוא העלויות הנמוכות בהקמתו. בעסק מקוון אין צורך בחנות או במשרד, או בכל ההוצאות הקשורות לכך (שכר דירה, עורך דין, חשבונות, תשתיות) ולעתים כל מה שצריך זה מחשב עם חיבור לאינטרנט והרבה מוטיבציה. כתוצאה מכך, קיים פחות צורך בהון עצמי, גיוס הון או הלוואות. בעקבות ההון הקטן יחסית שדרוש להקמה ולתפעול השוטף של העסק, פוחת גם הסיכון לפשיטת רגל ולהפסדים כבדים.

הימנעות משיווק פרונטלי

לא כל בעלי העסקים ניחנו ביכולת מעולה בשיווק פרונטלי מול לקוחות, ובמקרים אלו הקמת עסק באינטרנט עשויה להיות הפתרון המושלם. עסק באינטרנט יוכל להפיק את המיטב מבעלי עסק שמתקשים בשיווק פרונטלי אך מתמחים בשיווק ויראלי. עם זאת, במקרה ההפוך של חיית שטח שרק רוצה לצאת ולהשיג לקוחות, עסק מקוון עלול להוות חיסרון.

נוחות בעבודה

אחד היתרונות הגדולים בניהול עסק מקוון הוא שבעל העסק מחליט מתי, כמה ואפילו היכן לעבוד. בנוסף, בניגוד לחנות פיזית, עסק מקוון עובד 24 שעות ביממה, משום ניתן לבצע בו הזמנה בכל עת ומכל מקום בעולם. ניהול עסק קטן באינטרנט לרוב גם לא דורש עובדים נוספים, אך גם אם הוא אכן דורש כוח עבודה נוסף, ניתן להעסיק את העובדים דרך האינטרנט וכפרילאנסים, ללא הוצאות נסיעה או הוצאות העסקה.

חסרונות

היעדר חשיפה מיידית ולקוחות מזדמנים

לעסק שממוקם במרחב הוירטואלי אין חשיפה מיידית ללקוחות, בניגוד לחנות הממוקמת ברחוב או במרכז מסחרי, לידה עוברים בכל יום לקוחות פוטנציאלים רבים.

מאבק במנועי החיפוש

הלקוחות המזדמנים של האינטרנט הם הגולשים במנועי החיפוש, ולכן אתר אינטרנט צריך לקדם את עצמו במנועי החיפוש השונים, משימה לא פשוטה כלל וכלל שמצריכה זמן רב, השקעה כספית וידע מקצועי שרק איתו ניתן להביא מספיק גולשים על מנת לבדוק את האתר שלכם. בתור עסק קטן, יש לזכור, אתם נמצאים בעמדה תחרותית נחותה מול העסקים הגדולים בעלי תקציבי הענק לפרסום באינטרנט. על מנת לצבור נקודות במאבק זה יש צורך ביצירתיות רבה ולעתים בהון רב יותר ממה שחשבתם בתחילה. ככל שתחום הפעילות של העסק פופולרי יותר ברשת, כך המאבק על מיקום ופרסום במנועי החיפוש יהיה קשה ויקר יותר.

דגשים בהתגברות על החסרונות

על מנת להתמודד עם הבעיות שעסק מקוון מציב, חשוב מאוד לבחור את אנשי המקצוע הנכונים בעת ההקמה והתפעול של העסק. בניית האתר צריכה להיעשות תוך התאמה לתחום הפעילות של העסק, לכוונות ההתרחבות שלו ולמסר שהוא רוצה להעביר. העדכון השוטף של האתר צריך להיות קל וזמין מספיק. גם את קידום האתר מומלץ לתת לבעל מקצוע מנוסה, שמכיר את התחום ויודע להפיק את המיטב מהתקציב המוגבל שלכם בתור בעלי עסק קטן.

דוגמאות לעסקים באינטרנט

במרחב העסקי של ימינו קיימים מספר סוגי עסקים אותם ניתן לנהל ברשת האינטרנט וללא צורך במיקום פיזי: תיווך נדל"ן, מכירת סחורות (דורשת רק מקום למלאי אך לא חנות פיזית), אתרי היכרויות, או כל אתר אחר שמוכר שירות בתור אתר, וכאן אפשר לתת לרעיונות להשתולל ולנסות לעלות על הלהיט הבא ברשת- קופונים לעסקים, אתר לביקורות קולנוע, השוואת מחירים או כל רעיון אחר שמוחכם הקודח יכול להגות.


    מאמרים שיכולים לעניין אותכם: