השוק הבינלאומי: פתרון גדול לעסק הקטן

מאמר מערכת פורסם: 06.03.2017
השוק הבינלאומי: פתרון גדול לעסק הקטן

שיתוף פעולה גלובלי

בשנים האחרונות, עם ההתפתחויות תחומי האינטרנט והתקשורת, נפתחו ערוצים חדשים המאפשרים קבלת שירותים מכל רחבי העולם בעלויות נמוכות יותר. כיום ישנם לא מעט אתרים המאפשרים גישה לעצמאיים בארץ ובעולם המציעים את הכישורים המשלימים הנדרשים לתחזוקת העסק. לדוגמא, במקום לשכור מתכנת להקמת אתר, ניתן להשיג פרילנסר שיבצע את הפרויקט מבלי להכנס לבירוקרטיה וההוצאות הכרוכות בהעסקת עובד נוסף. גם החיפוש של אותו פלינסר הופך להיות קל תוך שימוש באתרים דוגמת Xplace, Upwork, Veedme או Fiverr. בין אם מדובר בשירותי שיווק, עיצוב, יצירת מצגות, תרגום, כתיבה, הקמת אתרים או יצירת תכני מדיה נגישה, אתרים אלו מקרבים בין עצמאיים ופותחים את השוק לא רק בארץ אלא בעולם כולו.

אפילו בתחומים הדורשים התמחות מקצועית קיים שוק של עצמאיים שיהיה מוכן לספק שירותים מקצועיים בעלות נמוכה יחסית. אם העסק שלכם נוגע בפיתוח אפליקציות, לדוגמה, אך אינכם אנשי אבטחת איכות בעלי ניסיון – ניתן לנהל פרויקט QA גלובלי מבלי לשכור עובדים קבועים באמצעות פלטפורמות כדוגמת UTest.

לצד האפשרויות, קיימים גם אתגרים בעבודה מול עצמאיים, במיוחד כאלו שאינם דוברים עברית. קשיי תקשורת והבדלי שעות הופכים את יכולת הביטוי והבנת אנגלית עסקית לחיונית בהתנהלות מול עצמאיים שאינם מקומיים, כמו גם הצורך להגדיר יעדים ולוחות זמנים ברורים ומדויקים.

הכשרה והדרכה

עסקים קטנים נדרשים להכשיר את עובדיהם במגוון תחומים על-מנת לאפשר לעסק לפרוח. אם בעבר הדרכות היו יקרות, מצומצמות, וסובבות סביב מפגשים פרונטליים, כיום מגוון התחומים בהם ניתן לעבור הכשרה הוא רב ונגיש לכל.

הכשרות מקוונות ולמידה מקוונת, E-learning, מקנים את ההכשרה הדרושה תוך חסכון ניכר בעלויות ישירות ועלויות משנה: לא רק שעלויות הקורסים זולות יותר אלא אנו גם חוסכים בזמן שהיה נדרש להגיע לשיעורים הפרונטליים, עלויות דלק וכדומה. בנוסף, קצב הלימוד וההתקדמות הוא אישי: ניתן לחזור על שיעורים בהם היה קושי או להתקדם במהירות בנושאים בהם קיים ידע מוקדם. ישנו היצע מסוים של קורסים בעברית אך לאלו ששולטים גם באנגלית ההיצע רב בהרבה כיוון שמגבלות המיקום כבר אינן קיימות. עבור מי ששפת אמו אינה אנגלית, קורס אנגלית עסקית הוא מקום טוב להתחיל בו את תהליך ההכשרה. מעבר לכך שהוא פותח את הפתח למגוון רחב בהרבה של קורסים מקוונים מכל רחבי העולם הוא גם מאפשר תקשורת טובה יותר עם עצמאיים המספקים שירותים עבור העסק ועם לקוחות כאחד.

מימון, קרנות, הטבות מס ומה שבניהן

גיוס אשראי והון מהווה בעיה לעסקים קטנים רבים. אלו הפונים לשוק האפור, לרוב ימצאו את עצמם פושטים את הרגל ובכל מקרה זו לא טקטיקת גיוס הון מומלצת. קיימות דרכים נוספות להשיג אשראי והון: ישנן מספר קרנות המציעות פתרונות שונים, כמו הקרן לעסקים קטנים ובינוניים, המציעה מסלולי הלוואה שונים בערבות מדינה, הקרן להלוואות ללא ריבית, קרנות ייעודיות לאוכלוסיות מסוימות (פריפריה, חד הוריות, עולים חדשים, בני מיעוטים) וקרנות המציעות ליווי כגון קרן לתת או קרן מיראג'.

דרך נוספת לגיוס הון היא באמצעים דיגיטאליים, החל מאתרי גיוסי המונים ודרך רשתות עסקיות חברתיות דוגמת BTB או לינקדאין דרכן ניתן להגיע לעובדים, להשיג הלוואות חברתיות ועוד.

מכירות בינלאומיות

 עסקים קטנים יכולים לייצב את עצמם ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי על ידי פניה לשוק הבינלאומי. הקדמה הטכנולוגית פותחת אפשרויות לשני הכיוונים – בעל עסק זעיר יכול להשתמש בשירותיהם של פרילנסרים ועסקים קטנים אחרים, ובמקביל להציע את  מרכולתולמכירה בפלטפורמה בינלאומית. יותר ויותר מכירות מתבצעות באופן דיגיטלי בארץ ובעולם, החל מרכישת בגדים או מוצרים שוטפים וכלה ברכישת גאדג'טים ייחודים, מוצרי חשמל או שירותים שונים. החשיפה לשוק הגלובלי פותחת את הדלת בפני עסקים קטנים לשוק פוטנציאלי עצום במימדיו. ולמעשה כיום, כמחצית מהכנסות העסקים הקטנים בארץ מגיעות מהשוק הבינלאומי.

 

 

האתגרים הניצבים כיום בפני עסקים קטנים בארץ אינם פשוטים ומביאים עסקים רבים לקשיים. פתיחת העסק לשוק שמעבר לים יכולה להוזיל באופן ניכר את עלויות העסק ולתרום לצמיחתו גם באמצעים עקיפים.


    מאמרים שיכולים לעניין אותכם: