כיצד מגייסים עובדים לתחום התמלול?

מאמר מערכת פורסם: 04.08.2014
כיצד מגייסים עובדים לתחום התמלול?

מי שרוצה לפתוח חברת תמלול פונה אל קהל יעד מגוון ולכן הוא זקוק לעובדים מוכשרים, יצירתיים ובעיקר אמינים ובעלי מוטיבציה. דרישות אלו הופכות את הנושא של גיוס עובדים למורכב וכדאי לדעת כיצד לבצע אותו. מעבר לכך, קיימים כללי גיוס התקפים ביחס לכל החברות במשק בישראל וגם אותם צריך להביא בחשבון. אז איך מוצאים את השילוב הנכון בין תהליך גיוס עובדים לבין צרכי החברה והמעסיק?

שלבים בגיוס עובדים מוצלח

השלב הראשון בתהליך גיוס עובדים הוא קבלת נתונים וקורות חיים. בשלב הזה השאיפה היא לייצר קורלציה אופטימאלית בין כמות קורות החיים לבין איכותם. במילים אחרות, כמות גבוהה של קורות חיים לבדה אינה מספיקה על מנת להבטיח גיוס עובדים יעיל. מצד שני, מעט קורות חיים באיכות יחסית גבוהה יכולים גם הם להוות בעיה עבור המעסיק. רק השילוב בין הכמות לבין האיכות מאפשר לבצע את תהליך הגיוס המהיר והקצר ביותר.

השלב השני בתהליך גיוס עובדים הוא זיהוי המאפיינים הייחודיים של התחום. אם לוקחים את הנושא של תמלול בתור דוגמא, מגלים כי מדובר על תחום הדורש עובדים עם יכולות כגון: גמישות ורצון להתפתח, עמידה בלוח זמנים ועבודה תחת לחץ .

שירותי תמלול מחייבים את החברות העוסקות בתחום לעמוד בלוח זמנים, לעבוד תחת לחץ ועומס ובעיקר להתגמש לפי צרכי הלקוחות ולהתפתח גם בסביבה תובענית. דרישות אלו רלוונטיות עבור חברות העוסקות במגזר הפרטי, העסקי, המשפטי, הציבורי ועוד. אלו מאפיינים משותפים המהווים את הדרישות הבסיסיות עבור גיוס עובדים בתחום מן הסוג הזה.

טיפים מעשיים לכל חברה ומעסיק

הטיפ העיקרי הוא להשקיע זמן ומשאבים בתהליך הגיוס. כדאי להקצות לפחות מספר שבועות עבור חיפוש, איתור וסינון בין דורשי עבודה. יש להנחות את המנהלים לבצע ראיונות עבודה מקיפים ולתרגם אותם למסקנות קונקרטיות. כל ראיון עבודה שאינו מסתיים בגיוס יכול לשמש את החברה בעתיד. בנוסף, כדאי לחברות ומעסיקים פעילים במשק הישראלי לפתוח כמה שיותר פלטפורמות עבור גיוס עובדים. אפשר להשתמש באתרי אינטרנט, בעיתונים ארציים ומקומיים, בקמפיינים מיוחדים, בהמלצות של קולגות, במאגרי מידע וכן הלאה.

אין ספק שהעובדים קובעים את איכות השירות אותו מציעות חברות תמלול. החברות לא יכולות להרשות לעצמן לקפוא על השמרים או להתפשר על מקצועיות העובדים. אף על פי כן, תהליך הגיוס דורש לא מעט זמן ולעיתים גם שינויים מבחינת הפעילות השוטפת של החברה. כדאי להיערך אל תהליך הגיוס בצורה מקיפה ומול הלקוחות או הספקים. מעבר לכך, רצוי להקפיד על מסגרת זמנים וכך להימנע מתהליך גיוס ארוך ומסורבל. הקפדה על הטיפים הללו תאפשר גיוס מתמללים ואנשי תוכן ברמה גבוהה. 


    מאמרים שיכולים לעניין אותכם: