כיצד לחזק את הקשר בין העובדים? ומדוע זה בכלל חשוב?

מאמר מערכת פורסם: 29.09.2014
כיצד לחזק את הקשר בין העובדים? ומדוע זה בכלל חשוב?

המוטיבציה של עובדים נובעת מגורמים שונים ומגוונים, אבל אין ספק בכך שאחד הפרמטרים המשמעותיים המשפיעים על נאמנותו של עובד נובעת מהקשרים החברתיים שהוא תווה במהלך ימי העבודה הארוכים ובשייכות שהוא חש למקום עבודתו.

כיצד, אם כן, מייצרים אווירה התומכת ביצירת חיבורים הדוקים וקשרים טובים בין העובדים בעסק? שאלה זו מעסיקה כדבר שבשגרה את אנשי כוח האדם בארגונים גדולים, אך מחלחלת גם לגופים קטנים יותר, בהם לא קיימת מחלקה האמונה על טיפול בכוח-אדם.

הדרכים להעמקת הקשר וההיכרות בין האנשים במקומות העבודה מגוונת, אך נעשית ברובה באמצעות פעילות מפרת שיגרה מחוץ לשעות העבודה או במהלכם. ערבי גיבוש סביב הרצאה מעניינת, סדנאות העוסקות באמנות, קולינריה או ספורט אתגרי, ימי כייף במלונות סביב טיפוח, הרפיה וכמובן – אוכל טוב – הם רק חלק מהכיוונים סביבם מתרכזות הפעילויות, שנועדו לאפשר קפיצה קטנה מהשגרה ולהתחבר עם אנשים היושבים ימים ארוכים יחד באותו חלל וסביב מטרה זהה: הצלחת העסק.

ימי גיבוש או כייף וגם ערבי חברה יכולים להתהוות סביב סיום של שנת עבודה מפרכת, כצ'ופר על תקופה לחוצה במיוחד בעסק, כציון סיום לפרויקט שנמשך זמן רב או הישג משמעותי אליו הגיע העסק. תהה הסיבה אשר תהה, בטרם תיצקו תוכן לאירוע כדאי למנף אותו לצורך הידוק הקשרים החברתיים בין העובדים.

לקלוע לטעם העובדים או להעשיר ולגוון?

העושר הקיים כיום בתחום סדנאות גיבוש לעובדים עשוי לבלבל כל בעל עסק או מנהל מחלקת כוח אדם בארגון גדול: סדנאות שוקולד, סדנאות בישול, אפיה, וסדנאות יין, סדנאות יוגה צחוק, ציור מנדלות, מדיטציה או תנועה? סדנאות תקשורת או גרפולוגיה? ואולי בכלל הרצאה על מסע נועז בקצה העולם?

מה מתאים לארגון הספציפי שלכם? ובכלל, האם לקלוע לטעמם הקבוצתי של העובדים או להצעיד אותם לעבר מחוזות לא מוכרים להם בעליל?

שאלות שכאלה הם המבוא לקראת הכנת ימי כייף וגיבוש לעובדים. כחלק ממבוא זה רצוי שתשאלו את עצמכם מה מטרתו של היום שאתם מארגנים? רק כיף? כיף עם גיבוש? העשרה? התשובה תסלול עבורכם את הדרך לבחירת התכנים. ותנפה מאליו את מה שאינו מתאים.
בנוסף כדאי להבין מי ישתתף באירוע: כולם? צוות הניהול בלבד? צוותים מסוימים בארגון? היקף המשתתפים אף הוא ישפיע על התוכן שיותאם לאירוע. ישנם תכנים שמתאימים לקבוצות הומוגניות ותכנים שמתאימים יותר כאשר ההטרוגניות שלטת.

פעילות עם ערך מוסף

גם אם בחרתם בסופו של דבר כי "כיף" יהיה הערך המוביל בפעילות הגיבוש שאתם מארגנים – ניתן בהחלט לשלב את הכיף הזה עם ערכים נוספים. תוכלו למצוא סדנאות שיתרמו רבות הן לעובדים באופן אישי והן לעסק (בעקיפין) – כיוון שהידע עשוי לשפר את התקשורת בין אנשי הארגון ולהגדיל את שיתוף הפעולה ביניהם בשעות העבודה. סדנאות העוסקות בתקשורת בינאישית, באפיון טיפוסים (טיפולוגיה), או בהעשרה כללי כמו סדנאות גיבוש לעובדים בעוסקות בגרפולוגיה, באסטרולוגיה בנומורולוגיה ועוד.


    מאמרים שיכולים לעניין אותכם: