דברים שלא ידעתם שמשפיעים על התחושה בעסק חדש

מאמר מערכת פורסם: 09.07.2017
דברים שלא ידעתם שמשפיעים על התחושה בעסק חדש

הקמתו של עסק חדש היא תהליך מרגש ומשמח, הזדמנות לממש יוזמה ולנסות וליצור מקור פרנסה עצמאי בתחום אשר מעניין אותנו. אך זהו גם תהליך מורכב ומאתגר, במיוחד לאור התחרות הרבה השוררת כיום כמעט בכל תחום. על מנת להביא למקסימום את הסיכויים של העסק החדש לשגשג, להצליח ולמשוך אליו לקוחות רבים, ישנן פעולות רבות ושונות שכדאי ואף הכרחי לעשות. בעוד רבות מן הפעולות הללו הן ברורות ומוכרות לכל יזם חדש, ישנם גם כמה תחומים אשר משפיעים באופן ממשי על התחושה השוררת בבית העסק, ולכן גם על כמות הלקוחות שיגיעו לבקר בו, מספר הפעמים שיחזרו וכו'.

אספנו עבורכם כמה נקודות המשפיעות על התחושה הכללית המתקבלת בקרב הלקוחות כאשר הם מבקרים בעסק שלנו

עולם התאורה – הרבה יותר מהנראה לעין

נתחיל עם אחד התחומים הבולטים ביותר לעין – תחום התאורה. בניגוד למה שאולי ניתן לחשוב, לתאורה ישנה השפעה עצומה עלינו, הרבה מעבר למה שאנחנו רואים בעינינו ותופסים באופן מודע. לתאורה בשטח העסק יש פוטנציאל לייצר אווירה מסוימת, ולכן חוויית ביקור כזו או אחרת בקרב הלקוחות.

כמובן שעל שטח העסק להיות מואר בצורה מספקת, במיוחד אזורים בהם מוצגים מוצרים אותם הלקוחות בוחנים. עד כאן מדובר בנקודה טריוויאלית שכל בעל עסק לוקח בחשבון. אך לתאורה בשטח העסק השפעה ניכרת על האווירה, ולכן על התחושה המתקבלת במקום, הרבה מעבר למדד של – האם בעסק יש מספיק אור או לא. באמצעות תאורה יצירתית ניתן לייצר מגוון אווירות שונות. למשל – אווירה ביתית וחמימה, אשר מתאימה לעסקים מסוימים המעוניינים לגרום ללקוחות להזדהות עם אותו עסק ולהרגיש בו נוחות, או לחילופין אווירה רשמית, מקצועית ואפילו קרירה אשר מתאימה לעסקים אחרים המעוניינים לגרום ללקוחותיהם להרגיש שהם בידיים מקצועיות ובטוחות (לדוגמה קליניקות ומרפאות, משרדים מתחומים כמו ביטוח או ייעוץ פיננסי וכו').

על מנת לנצל את מלוא הפוטנציאל הקיים בעולם התאורה עבור העסק החדש נדרש ידע מקצועי ויצירתיות גם יחד. לכן, ייתכן כי פנייה למומחי תאורה או מעצבי פנים היא הצעד המתאים בהקשר זה.

 

חשיבותו העצומה של עולם הריחות – נטרול ריחות רעים ומפיצי ריחות

אחת הנקודות העיקריות בהקשר בו אנו עוסקים קשור לאחד החושים החזקים ביותר באופן השפעתם על מוחנו, למרות שאינו זוכה לתשומת הלב הראויה בהקשר זה – חוש הריח. חוש זה  משפיע על המוח שלנו בצורה שונה וחזקה יותר מיתר החושים – בניגוד לקלטים המגיעים מחושים אחרים, קלטי הריח הנכנסים למוחנו אינם עוברים סינון בקורטקס ומגיעים ישירות למערכת הלימבית – מערכת אשר אחראית לכמה תפקודים חשובים ומרכזיים אצלנו כמו רגשות, זיכרון וכו'. המשמעות של כל זה היא כי ריחות משפיעים בצורה חזקה ביותר על התחושה הכללית המתקבלת כאשר אנו מגיעים למקום חדש כלשהו, בין אם אנו מודעים לכך באותו רגע ובין אם לא. ריחות בלתי נעימים יוצרים אצלנו רתיעה של ממש ומשאירים אותנו עם חוויה בלתי נעימה מאותו מקום בעוד ריחות נעימים יוצרים בקרבנו את התחושה ההפוכה.

כל זה רלבנטי כמובן לעסק חדש אשר מנסה לרכוש את חיבתם של לקוחות חדשים ולייצר עבורם חוויה נעימה אשר תיזכר לטובה. לכן, סקירת ריח מקצועית וטיפול בסוגיה על ידי נטרול ריחות רעים בשטח העסק ושימוש במפיצי ריחות היא פעולה חשובה ומתבקשת עבור כל עסק, חדש או וותיק. באמצעות מפיצי ריח אוטומטיים ניתן לייצר ניחוחות ממגוון סוגים שונים, כאשר כל ניחוח כמובן יוצר תחושה שונה ומייצר בקרב הלקוח חוויה חיובית מסוג אחר. בעוד אינספור מחקרים כבר הוכיחו מעבר לכל ספק כי חוש הריח משפיע בצורה חזקה על התחושה המתקבלת ועל תהליכי קבלת החלטות, התייחסות לנושא זה הינה בגדר חובה עבור כל בעל עסק חדש המעוניין למקסם את סיכויים למשוך לקוחות חדשים ולגרום להם לחזור שוב ושוב.

גם כאן מדובר בעולם ומלואו, תחום מקצועי עשיר בפני עצמו. לכן, במיוחד עבור מקומות עם ריחות לא נעימים מהם יש להיפטר, אך גם עבור כל עסק חדש המעוניין לרתום את עולם הריחות העצמתי לתועלתו, מומלץ לעבוד עם מומחים לנטרול והפצת ריחות.

 

עולם הצבעים והגוונים - לצבוע את העסק במחשבה תחילה

הנקודה השלישית והחשובה בה נעסוק קשורה לעולם הצבעים. על ידי שימוש מושכל בצבעים וגוונים שונים, הן עבור קירות העסק והן עבור הריהוט ושאר פריטי העיצוב, ניתן גם כן לייצר תחושה מסוימת ורצויה עבור העסק.

צביעה נכונה יכולה ליצור תחושה של מרחב ופתיחות, תחושה של אינטימיות וחמימות, תחושת ביתיות מול תחושת מקצועיות וניטראליות וכו'. שוב – גם כאן יש להשתמש בתחום זה בהתאם לאופי העסק ולסוג התחושה אותה מעוניינים לייצר בקרב הלקוחות.

 

 

חשוב כמובן להדגיש כי התחושה הכללית המתקבלת בקרב הלקוחות מורכבת מכל התחומים הללו גם יחד. לכן יש להתחשב בכל אלו, ולהתאימם אחד לשני. ההשפעה על המבקרים בעסק הינה בעלת פוטנציאל עצום, כזה אשר יכול ממש לעשות את ההבדל בין עסק מדשדש לעסק מצליח.


    מאמרים שיכולים לעניין אותכם: