למה השקעות באתרי אינטרנט עדיפות על השקעות בשוק המניות

מאמר מערכת פורסם: 09.01.2014
למה השקעות באתרי אינטרנט עדיפות על השקעות בשוק המניות

השקעת כספים דורשת מחקר, ומחקר רב. זה נכון לגבי שוק המניות, אתרי ההשקעות, וצורות אחרות של השקעה. ברגע שערכתם מחקר, אתם יכולים להניח הנחות מושכלות לגבי ההשקעה שלכם. מהם הסיכונים? מהו התרחיש הגרוע ביותר? ולאיזו תמורה אתם יכולים לצפות כאשר החישוב שלכם שמרני?

נניח שבידיכם סכום של 10,000 שקלים שאתם רוצים להשקיע אותו. יש לכם כמה אפשרויות. אפשר להפקיד את הכסף בחשבון הבנק ולקבל עבורו תוספת של אחוזים בודדים בכל שנה. תרוויחו אולי 5% על הסכום, אבל הסיכון יהיה נמוך מאוד גם אם כללתם אינפלציה בחישוב שלכם. אמנם הרווח שלכם באותה שנה יהיה מועט, אבל תהיו בטוחים שהכסף, ממש כמו במקרה של קרן פנסיה, עדיין שמור בבנק.

שוק המניות הוא שונה. עליכם לערוך מחקר על המניות זמן רב לפני שאתם משקיעים בהן כספים. וזהו המקום שבו מתחילות הבעיות.  אתם יכולים להשקיע בקרן כלשהי, אבל צריכים לבדוק לעומק גם את אותה קרן, או למסור את הכסף ליועץ ההשקעות שלכם בבנק ולבקש ממנו להשקיע עבורכם.

אם אתם ברי מזל, אתם עשויים להרוויח עוד 20% ויותר בשנה אחת. אם המזל בגד בכם, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם אפס שקלים. התוצאה הסבירה ביותר היא בטווח של פלוס או מינוס 20%. אם בסופו של דבר הרווחתם 20% עדיין קיימת בעיה נוספת, והיא שהכסף עדיין לא נמצא בידיכם. אתם קודם כל צריכים למכור את המניות שלכם (שימו לב שלסוחרי מניות מומחים יש תשואות הרבה יותר גבוהות ובסופו של דבר תסיימו עם פחות כסף). כך שלא תקבלו את תוספת ה-20% או את האחוזים שהרווחים ישירות לחשבון הבנק שלכם.

השקעה באתרי אינטרנט

בואו נבדוק דוגמה לרכישת אתר עבור 400 שקלים. האתר יוצר הכנסות של כ-40 שקלים לחודש מאתרי מכירות כגון אמזון. ההוצאות כוללות תשלום של 200 שקלים נוספים, כדי לקבל חומרי הדרכה, מאמרים מעודכנים ותכנים חדשניים באתר. 400 שקלים נוספים הוקדשו לקידום האתר (SEO). מדובר בהשקעה של אלף שקלים.

הכנסות האתר גדלו וכעת הוא מניב 60 שקלים לחודש ומטפס מאז לגבהים חדשים. אם הרווח יישאר 60 שקלים, בסופו של דבר אחרי שנה הרווח יהיה 720 שקלים. לא צריך טיוב נתונים או חישובים מסובכים כדי להבין שזהו גידול של 72% בשנה הראשונה. אם בעל האתר לא היה עושה דבר, הוא כנראה היה חוזר לרווח הראשוני של 480 שקלים בשנה הראשונה, שמשמעותם תשואה של 120% עבור ההשקעה.

דוגמה אחרת של אתר יקר יותר עבורו שולמו 23,000 שקלים. האתר מרוויח בין 2,000 ל-3,000 שקלים לחודש. מתוכננת השקעה באתר בסכום של כ-200 שקלים לחודש עבור קידום האתר (SEO) ועדכון התכנים. ההשקעה בשנה הראשונה תהיה לפיכך 25,400 שקלים. הרווח מהשקעה זו הוא צנוע, 2000 שקלים לחודש, כפול 12 חודשים הם החזר של כמעט 100% מההשקעה. גם אם ההכנסות יצנחו לאלף שקלים לחודש, עדיין הרווח יהיה של 12,000. כלומר, תמורה של יותר מ-40% עבור ההשקעה וכסף שעובר לזכות חשבון הבנק של בעל האתר.

ערכם של אתרים עולה לא רק אם חל גידול בהכנסות שלהם, אלא גם אם גורמים אחרים משתנים. ואחד הגורמים האלה משתנה מבלי שהמשתמש עושה דבר: וותק. רקורד של רווחים קבועים לאורך תקופת זמן ארוכה יסתיימו בדרך כלל במחיר מכירה גבוה יותר.

אתרי אינטרנט, כמו מניות, יכולים לקרוס. רוב אתרי האינטרנט מסתמכים על גוגל, בינג ומנועי חיפוש אחרים שבהם עוברת רוב התנועה. איסור בגוגל יכול לפגוע באופן רציני ברווחים של אתר האינטרנט. אך עדיין יש אפשרויות כמו PPC, אבל היא תדרוש השקעה נוספת ומחקר מעמיק.


    מאמרים שיכולים לעניין אותכם: