קידום מכירות בעסקים ? איך עושים זאת?

מאמר מערכת פורסם: 29.05.2014
קידום מכירות בעסקים ? איך עושים זאת?

בעידן שלנו קיימת תחרות רבה בין עסקים שונים על ליבו וכיסו של הצרכן. הצרכן מזוית הראיה שלו חשוף לגירויים שונים המיוצרים על ידי עסקים שונים. יצירת בולטות ונראות עסקית וחשיפה לקהל יעד פוטנציאלי יכולים לעשות את ההבדל בין עסק או מוצר המדשדשים במקום, לבין עסק או מוצר הזוכים להצלחה רבה ופופולאריות בקרב הצרכנים. קידום מכירות הוא אחד האמצעים האפקטיבים ביותר ליצירת הצלחה וביקוש מידיים. הטכניקות הננקטות בקמפיין קידום מכירות נועדו כדי להכניס את המוצר או השירות אל תודעת הקהל. משימה לא פשוטה בכלל בעולם רווי הגירויים שבו אנחנו חיים.

במחקרים שנעשו בבדיקת הגורמים הפועלים בתהליך קבלת ההחלטות, במיוחד בתחום הצרכנות, נמצא כי הצרכן הממוצע מחפש קיצורי דרך בקבלת החלטותיו באשר לקניה, כלומר ככל שאסטרטגיית קידום המכירות תהיה אפקטיבית יותר ותעשה שימוש באמצעים בולטים יותר, כך גדל הסיכוי שהצרכן יבחר את אותו המוצר ברגע האמת.

קידום המכירות בעידן האונליין

בעידן האונליין אנחנו יכולים בקלות רבה להגיע למידע רב אודות מוצר או שירות לו אנו זקוקים. בלחיצת כפתור ניתן לדפדף בין  עסקים המספקים את הדרוש לנו ולבחור מבניהם את זה אשר מדבר במיוחד אל ליבנו (או כיסנו). יתרה מכך, השיקול הגיאוגרפי הופך למשני יותר בבחירת מוצר בשל האפשרות להזמין אותו, לפחות בחלק מהמקרים, דרך האינטרנט. למרות שהזירה עברה אל המרחב הווירטואלי, הדבר לא פגע בעוצמת השיווק והמיתוג באוף ליין, ולעיתים אף חיזקה אותו. הסיבה לכך היא שבדרך כלל הצרכן יטה בבחירת המוצר אליו כבר נחשף בעבר, או שמע אודותיו בנסיבות לא וירטואליות יותר מאשר אל מוצרים אנונימיים אליהם לא נחשף מעולם.

שיטות שונות לביצוע קידום מכירות

קידום מכירות יכול להתבצע במספר דרכים- או באופן וירטואלי (על גבי הרשת) או בעולם האמיתי. על מנת שהפעולה תהיה אפקטיבית, על החברה או העסק לנצל כל הזדמנות אפשרית לחשיפה. אירועים שונים, כנסים או פסטיבלים הם פלטפורמות נפלאות לבצע קידום מכירות. במיוחד כאשר באותם אירועים אנשים נמצאים להנאתם ולא במסגרת עבודה, הם פנויים יותר ופתוחים יותר לפעולות של קידום מכירות. העמדת דוכן באירוע שכזה אשר בו יחולקו פליירים או מתנה כלשהי תהיה אפקטיבית יותר באירועים שנועדו לשעות הפנאי. האנרגיות שמספק האירוע יגרמו לאנשים להיות פתוחים יותר ולהתעניין באינפורמציה אודות קיומם של מבצעים או חלוקת קופונים לרכישת המוצר במחיר מוזל. מן העבר האחר, בעולם הוירטואלי, קמפיין ממומן הוא דרך נפלאה ליצירת תגובות מהירות בקרב ציבור הגולשים. קמפיין ממומן יגרום למוצר או לעסק להופיע בראש הרשימה בגוגל בעקבות חיפוש רלוונטי.

שמירת אמונים לעסק בעקבות מתנה

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר ליצירת קידום מכירות היא חלוקת מתנות אשר עליהן מוטבע לוגו החברה או שמו של המוצר המקודם. במחקר שנעשה בעולם המסעדנות, למשל, נמצא כי כאשר קיבל הסועד צ'ופר כלשהו כמו סוכריה או שוקולד עם סיום הארוחה, הטיפ אותו הוא בחר להשאיר גדל בשלושה אחוזים לעומת במצב רגיל, וכאשר הושארו מספר צ'ופרים הטיפ גדל פי ארבעה. הכרת התודה על ידי הצרכן היא שיקול חשוב כאשר בוחר העסק לקדם מכירות באמצעות מתנה. ככל שתהיה המתנה מקורית יותר מחד אך פרקטית מאידך, כך גדל הסיכוי כי הקידום בדרך זו השיג את מטרתו.

עונתיות בתחום קידום מכירות

המתנות המחולקות במהלך מסע קידום מכירות צריכות להיות שימושיות ופרקטיות ברמה המיידית. אף על פי שמטריה היא חפץ שימושי ביותר וכל אדם נזקק לו, זהו חפץ עונתי שיקדם מכירות באופן אפקטיבי אם יחולק בחורף בלבד. במידה ומדובר בעונת הקיץ המתקרבת, חשוב כי העסק יראה מול עיניו את צרכיו של הלקוח הפוטנציאלי באותו רגע. אם בקיץ אנו מבלים מחוץ לבית בפיקניקים, בים או אפילו מספר ימים בקמפינג, צידניות רכות ממותגות, ערכות קפה או גזיות יהיו בשימוש מיידי ויוכלו לשמש כמוצר מעולה לקידום מכירות או למיתוג. כמובן שמוצרים הקשורים בבילוי בים ובבריכה כגון כדורי ים מתנפחים, מטקות או חולצות טי שמודפס עליהן לוגו החברה או שם המוצר יהיו אפקטיביים. בעקבות "קריאת מחשבותיו" וסיפוק צרכיו המיידיים של הצרכן, תהיה הכרת התודה שלו משמעותית יותר והרצון לרכוש את המוצר או מוצרים אחרים של אותה חברה יהיה חזק יותר. 


    מאמרים שיכולים לעניין אותכם: