מי צריך יחסי ציבור?

מאמר מערכת פורסם: 21.06.2011
מי צריך יחסי ציבור?

יחסי ציבור הם כלי שיווקי שפועל באופן לא ישיר על קהל היעד, אלא דרך אמצעי תקשורת שונים וגורמים חברתיים המחזיקים בהשפעה על קהל רחב. גם ללא השקעה ניכרת ביחסי ציבור הם קיימים, זאת משום שכל אזכור של שם העסק בפומבי (חיובי או שלילי), הוא סוג של יחסי ציבור. לכן, חשוב מאוד להשקיע תשומת לב רבה באופן בו מצטייר העסק שלכם בציבור ולפעול בדרכים שונות על מנת לשמור ולשפר את התדמית שלו. המטרות העיקריות של יחסי ציבור, אם כן, הן העמקת המסרים של העסק ויצירת אמינות.

פרסום הודעות לעיתונות

פרסום הודעות לעיתונות נעשה עצמאית או על ידי משרד יחסי ציבור. בתור עסק קטן, תוכלו לשקול חיסכון בהוצאות על משרד יח"צ בנושא, אך כדאי לזכור שלאנשי היח"צ יש כבר מערכת יחסים מבוססת עם מערכות העיתונים וכלי התקשורת וככל הנראה קיים סיכוי גבוה יותר לפרסום ההודעה במקרה ומשרד היח"צ דוחף ומקדם אותה. משרדי יח"צ רבים עובדים באופן אישי ופרטני מול עסקים, גם קטנים ובינוניים. חלקם גם מתמחים בתחומים עסקיים מסוימים, עם יתרון של מיקוד, ניסיון וידע בתחום הספציפי.

השתתפות בכנסים מקצועיים

כנסים מקצועיים הם מקום מצוין לשיווק עצמי באמצעים חברתיים ומקצועיים. קיימים כנסים שהקהל שבא אליהם הוא למעשה קהל היעד הפוטנציאלי שלכם בתור לקוחות, כמו מתרגם משפטי בכנס של עורכי דין. לעומתם, קיימים כנסים של אנשי מקצוע מהתחום בו פועל העסק, בהם תוכלו ליצור קשרים מקצועיים (נטוורקינג), למטרות שותפות אסטרטגית, או שיתוף במקורות הכנסה על ידי "העברת" לקוחות לקולגה הפנוי.

הרצאות בתחום המומחיות שלכם

הרצאה מקצועית בתחום הפעילות של העסק מהווה חלון ראווה, גם אם הנושא המרכזי אינו קשור באופן ישיר למוצרים או השירותים שהעסק מציע. הפגנת המומחיות של בעל העסק ובית העסק מוכיחה את המקצועיות והאמינות של העסק, לעומת פרסומת שרק מנסה לשווק את המוצר. כל הרצאה תורמת למיתוג ולתדמית של העסק- הרי בכך מדובר ביחסי ציבור.

כתיבת מאמרים למגזינים מקצועיים

בישראל פועלים מספר לא מבוטל של מגזינים מקצועיים בתחומים שונים. פרסום מאמר מקצועי באחד מהמגזינים מעלה את קרנו של העסק, משפר את התדמית שלה בציבור, ויכול לשמש בהמשך בשיווק לקהל הרחב כהוכחה למקצועיות ולאמינות של העסק. מאמר במגזין מקצועי מראה על רצון לקדם ולהוביל את התחום בו פועל העסק, על חדשנות ועל ידע נרחב בתחום, מרכיבים חשובים שמבססים את המעמד והתדמית של בית העסק.

יצירת אייטמים לטלוויזיה\אינטרנט\עיתונות

אמצעי התקשורת צמאים לתוכן, אך חשוב מאוד לזכור שצריך ליצור אייטמים מספיק מעניינים ובעלי ערך שראויים לסיקור. לאחר גיבוש הרעיון ליצירת אייטם, יש להפיץ את דבר האירוע\המידע בקרב גופי התקשורת הרלוונטיים (עצמאית או בעזרת משרד יח"צ), ולעזור ככל הניתן ביכולת הכתבים לסקר את האייטם. רעיונות כמו שבירת שיא גינס (עדיף בתחום בו העסק פועל), תחרות גדולה וססגונית, פעילות למטרות צדקה או פעילות שיווקית משמעותית (סיורים חינם בכל חג הפסח), הם רעיונות שעשויים לעלות כאייטם, או במילים אחרות- אזכור בחינם באמצעי תקשורת בעלי תפוצה רחבה.


    מאמרים שיכולים לעניין אותכם: