קישורי PPC- חשיפה מיידית לקהל נרחב
פורסם: 21.06.2011
קישורים ממומנים, המכונים גםPay Per Click , הם שיטת פרסום הפועלת על פי תשלום לפי מספר הלחיצות על מודעת הפרסומת. פרסום מסוג זה נפוץ במנועי החיפוש השונים, ובראשם גוגל, בו הפרסום מנוהל על ידי מערכת ה-Adwords. היתרונות הגדולים בפרסום PPC הוא הפילוח המדויק, המעקב השוטף והעדכון המיידי. הפרסום נעשה על ידי בחירה ידנית של מילות חיפוש, שכאשר הגולש יקליד אותן במנוע החיפוש, הוא יראה את המודעה שבחרתם בצד המסך. כך ניתן לדעת, לדוגמא, שהמודעה של עסק הכובעים שלכם תופיע רק לאנשים שחיפשו "כובעים יפים" במנוע החיפוש.
לפני תחילת הקמפיין, חשוב מאוד להגדיר את מטרות הקמפיין הספציפי- הגדרת מודעות, רישום למבצע, הגברת מכירות. על פי המטרות תוכלו להגדיר יעדים ריאליים של מספר הקלקות על המודעות ולהבין כיצד להעריך את הצלחת הקמפיין.
האם לנהל בעצמנו או לקחת איש מקצוע?
ניהול קמפיינים של PPC אינה משימה פשוטה. מערכות הניהול אמנם ידידותיות למשתמש, אך איש מקצוע טוב עשוי להפיק הרבה יותר מתקציב הפרסום באינטרנט, באמצעות שימוש נכון במערכת וייעול הפרסום בעקבות מחקר, ניסוי והסקת מסקנות. אנשי המקצוע שמנהלים פרסום PPC גובים לרוב עמלה מסוימת לפי תקציב הפרסום הכולל שמיועד ל-PPC.
הגדרת קהל יעד, מילות חיפוש, קבוצת מודעות
אחד היתרונות הגדולים של פרסום באמצעות קישורים ממונים הוא פילוח מדויק של קהל היעד.
בפילוח ראשוני, ניתן לעשות פילוח של הגולשים על פי אזור גיאוגרפי והגדרות שפה.
בבחירת מילות מפתח שיסננו את הגולשים, חשוב לעשות מחקר ראשוני, לגלות אילו מילים פופולאריות בתחום הפעילות של העסק, ולזכור כי כשככל שמילת החיפוש פופולארית יותר, כך יהיה יגדל גם התשלום עבור כל לחיצה על מודעה שמופיעה לצידה. כדאי, אם כן, להשקיע בהגדרת ביטויי חיפוש ארוכים יחסית אך ממוקדים מאוד לעסק שלכם, הכוללים 3-5 מילים, מה שממקד את קהל היעד ומוזיל את העלות לכל הקלקה.
את מילות החיפוש כדאי לחלק לקבוצות של ביטויים, על פי תחומים\סוגים, על מנת לבדוק את היעילות של כל קבוצה ולשנות בהתאם. אם נגלה שמילת חיפוש\קבוצה מסוימת היא גם זולה וגם מובילה להרבה הקלקות נוכל להגביר את הנתח שלה בתקציב הפרסום שלנו.
ניהול שוטף של הקמפיין
המעקב אחרי קמפיין PPC הוא לרוב נוח וידידותי למשתמש, וניתן להבין מכלי המעקב את היעילות של הקמפיין מבחינת תועלת מול עלות. בנוסף, כלי המעקב והניהול מאפשרים משחקים כמעט אין-סופיים עם המודעות: ברמת הניסוח, העלות, התדירות וכו'. כך, שכל הזמן חשוב להיות עם היד על הדופק ולנסות דרכים חדשות להגדלת היעילות של תקציב הפרסום והתועלת המגיעה ממנו.
הגדרת דפי נחיתה
דף הנחיתה הוא העמוד אליו מוביל הקישור של המודעה. ניתן להגדיר עמוד מסוים באתר של בית העסק, או עמוד נפרד שמעוצב בצורה מיוחדת וספציפית לקמפיין, עם טופס להשארת פרטים או רישום למבצע\תחרות מסוימת אותה קידמתם באמצעות המודעה.
דף הנחיתה צריך לשקף את מטרת הקמפיין שהגדרת מראש. בקמפיין של הגברת מכירות, למשל, כדאי להציג את המוצר, את המבצע המיוחד שלכם ולהציג דרך ליצירת קשר: טופס מקוון, טלפון או כתובת דוא"ל דרכה ניתן להתעניין ולרכוש את המוצר.
קביעת הטקסטים של המודעה
קביעת הטקסט של מודעת הטקסט (המוגבלת במספר תווים) תלויה במטרת הקמפיין, באופי העסק ואופי הלקוחות, הקובעים את אופן ההנעה לפעולה.
הנעה לפעולה היא הדרך של המודעה למשוך את הלקוח ללחוץ על המודעה ובסופו של דבר להשיג את מטרת הקמפיין, אותה הגדרתם מראש.
בטקסט המודעה כדאי לקרוא לפעולה הרצויה (קנה, הקלק, קרא, גלה), לתאר את ייחודיות המוצר, להציב את מילת המפתח בכותרת ולמקד גיאוגרפית (כובעים יפים בפתח תקווה) כדי לא לשלם סתם על הקלקות של לקוחות לא רלוונטיים.
עוד המלצות לקראת קביעת הטקסט: לא כדאי לכלול את שם המותג שלכם אם הוא לא מוכר לכולם, מומלץ לבדוק את המודעות של המתחרים ולקחת דוגמא לטוב ולרע, לשקול הכנסת מספר טלפון כבר במודעה, כדי ליצור יצירת קשר מיידית אפילו ללא לחיצה, והעיקר- בחינה מתמדת של יעילות המודעות השונות.